Az elhízást könnyebb megakadályozni, mint fogyókúrázni

Az elhízást könnyebb megakadályozni, mint fogyókúrázni

Az elhízás kortól és nemtől függetlenül mindenkit veszélyeztet. A kevés testmozgás és a rendszertelen, egészségtelen étkezések könnyen elhízáshoz vezethetnek. A túlsúlyt nem egyszerű leadni, főként ha az évek alatt kialakult helytelen életmód következtében, tíz vagy akár még több kiló súlyfeleslegről van szó.

Odafigyeléssel könnyebb megelőzni az elhízást, mint a későbbiekben fogyókúrázni!

Ha nem szeretnénk a kilók miatt aggódni, oda kell figyelnünk folyamatosan a táplálkozásunkra! Étkezzünk rendszeresen, kis adagokat. Az a legrosszabb, amikor egész nap csak éppen eszünk egy-két falatot, majd este amikor hazaérünk jól bevacsorázunk. Ilyenkor leterheljük a gyomrunkat és a plusz kilók is hamarabb rakódnak. Akármennyire is küszködünk az időhiánnyal, a rendszeres étkezés elengedhetetlen.

A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Ha eddig nem ettünk reggelenként, ezen érdemes változtatnunk. A napi kalóriaszükséglet 20 százalékát kellene fedezze a reggeli! Amennyiben nem hagyjuk ki ezt az étkezést, máris egyszerűbben elkerülhetjük az elhízást, hiszen a délelőtt során nem fogunk nassolni, mivel nem tör ránk a hirtelen éhségérzet.

Kép forrása: diets

Napközben többször, kisebb adagokat kell fogyasztani a finomságokból. Az a legjobb, ha ötször étkezünk minden nap. Sok nyers zöldséget és gyümölcsöt, valamint zsírszegény sajtokat és tejtermékeket kell fogyasztani. Kerülni kell a zsíros húsokat, helyettük válasszunk halételeket és szárnyasokból készült finomságokat . Ha odafigyelünk a kalóriabevitelre és nem eszünk sok hizlaló ételt, nem csak a testsúlyunkat őrizhetjük meg, de fittebbek is lehetünk!

A folyadék pótlás is legalább annyira fontos, mint a helyes táplálkozás! Amennyiben napi 2-3 liter szánsavmentes ásványvizet, teát, vagy gyümölcs- és zöldséglevet elfogyasztunk, az anyagcserénk is jobban fok működni, így még kisebb az esély az elhízásra. Ráadásul ha elegendő folyadékot iszunk, az éhség érzet is tompul.

Sokszor többet eszünk, mint amennyi táplálékra szükségünk lenne! Érdemes kisebb adagokat fogyasztani, akármilyen finom is az adott étel, különben a gyomor kitágul és egyre több ételt fogyasztunk majd el. Ezért az elhízás szinte elkerülhetetlenné válik.

A mozgás szerepe is nagyon fontos! Ahhoz, hogy megőrizzük a testsúlyunkat, elengedhetetlen a sportolás, hiszen így égethetjük el a felesleges kalóriákat. Hetente 2-3 alkalommal érdemes egy órát mozogni. A futás és az úszás nagyon jó választás, mert mindkettő átmozgatja az egész testet!

A fent leírtakra odafigyelvén nem kell tartani az elhízástól! Az egészséges táplálkozással és a rendszeres mozgással máris egyensúlyba kerül a bevitt kalóriák és az elégetett kalóriák száma, így nem rakódik majd le a fölösleg a test különböző pontjain. Ha ezt a két dolgot szem előtt tartjuk, az anyagcsere működés is gyorsul majd, ezért az optimális testsúly megőrzése egyszerűbb lesz, mint reméltük volna! Könnyebb minden nap odafigyelni és apró szokásokon változtatni, mint a későbbiekben hosszú és nehéz fogyókúrákkal próbálkozni!