Egészséges ételekkel az ideális testsúlyért

Egészséges ételekkel az ideális testsúlyért

Egészséges ételekkel az ideális testsúlyért – Az ideális testsúly eléréséhez, nem az önsanyargatás vezet. Természetesen fontos a mértékletes étkezés, ugyanakkor nagy tévhit, hogy az ételek megvonása a kívánt eredményhez vezet, sőt, sokszor csak rosszat teszünk ezzel egészségünknek. Nézzük, mit ajánlanak a szakemberek, hogyan változtassunk étkezési szokásainkon a kívánt eredmény elérése érdekében.

Elsősorban azt kell szem előtt tartani, hogy a reggelink legyen bőségesebb, a vacsoránk szegényebb, és ne hagyjunk ki egy étkezést sem.

A testnek egész nap szükséges van energiára, ha megvonjuk ezt tőle, akkor máshol nem fog tudni teljesíteni: munka, otthon, sporttevékenység, sőt, pihenni sem lehet korgó gyomorral.

Sőt, az is rendkívül fontos, hogy az étkezéseknek adjuk meg a módját, tehát koncentráljunk a táplálékbevitelre és ne foglalkozzunk mással az idő alatt, például ne nézzük a televíziót, ne olvassunk, hanem nyugodtan együnk. Az is hasznos lehet, ha társaságban eszünk, hiszen akkor nem következik be a túlevés.

Kép forrása: testszerviz

Elsősorban kerüljük a gyorséttermi ételeket, az előre elkészített, zacskózott, tartósított ételeket, a porból készült instant dolgokat, aztán jöhetnek a cukrozott üdítőitalok, a cukor és a finomított élelmiszerek elkerülése. Soknak hangzik, de higgyük el, ezeket könnyen felcserélhetjük egészséges táplálékokra. Fontos, hogy több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk, ezeket is inkább nyers formájukban! Tehát a zöldségből ne készítsünk mindig főzeléket, fogyasszuk többször nyersen, salátaként. A salátára is csupán citromlevet, lenolajat, esetleg ecetet tegyünk, kerüljük a zsíros önteteket. A teljes kiőrlésű gabonák is rendkívül fontosak, a reggelire fogyasztott műzli – akár házilag elkészítve – kiváló. Az olajos magvak segítenek az emésztésben, ezeket azért mértékkel fogyasszuk, különben nem a legjobb hatással lesznek a bőrre. Fontos, hogy csökkentsük a vörös hús fogyasztását, váltsunk inkább halra, az egészséges táplálkozás érdekében.

Tulajdonképpen ezt nevezzük szívbarát étkezésnek! Ezeknek az étkezési tanácsoknak a betartása pusztán megszokás kérdése. Megszokás ugyanis, hogy a délutáni csokoládé helyett egy banánt vagy egy almát eszünk-e, vagy, hogy a cukrozott üdítőt ásványvízre vagy frissen facsart narancslére cseréljük. Testünk, szervezetünk és közérzetünk is meg fogja ezt köszönni!