Hogyan szoktassuk rá a gyerekeket az egészséges táplálkozásra?

Hogyan szoktassuk rá a gyerekeket az egészséges táplálkozásra?

Az egészséges táplálkozásra érdemes már kis korban rászoktatni a gyerekeket. Amennyiben nem szokta meg a gyerkőc a kezdetektől, hogy egészségesen táplálkozzon, egy kicsit nehezebb dolgunk lesz, de bármely életkorban át lehet szokni az egészséges étkezésre!

Először is mutassunk jó példát a gyereknek! Ha azt látja, hogy mi chipset, csokoládét nassolunk és gyorséttermi ételeket eszünk, akkor nem fogja elfogadni, hogy neki nem szabad. Tehát együtt váltsunk az egészséges táplálkozásra!

A gyermekek szervezetének szüksége van a gyümölcsökre, zöldségekre, de a húsokra és a tejtermékekre, gabona félékre is. Nem lehet teljes mértékben kizárni a zsírt, vagy a fehér liszt tartalmú pékárukat az étrendjükből, ha csak nem muszáj például allergia miatt. Minden -féle táplálékra szüksége van a szervezetüknek, ezért a változatosságra oda kell figyelni! A gyermekeket nem kell és nem is szabad diétáztatni, ha csak nem orvos írja elő! Hagyjuk, hogy mindenből fogyasszanak, de mértékkel!

A napi étrendjükbe be kell vezetni a friss zöldségeket és gyümölcsöket. A zöldségeket akár salátaként is kínálhatjuk, vagy szendvics mellé. A gyümölcsök önmagukban, gyümölcssalátaként, vagy turmix formájában is megfelelőek. Ha nem eszik a gyermek eleget ezekből a vitamindús finomságokból, akkor készítsünk gyümölcs-, vagy zöldséglevet neki. Ezekkel is pótolhatjuk a napi vitaminszükségletét

Kép forrása: blvd

A gyorséttermi ételek helyett kínáljunk egészséges szendvicseket. A pulyka sonka, a sovány sajt, paradicsom és egy kis saláta már tökéletes alapanyagok egy szendvicshez. Akár a rozskenyeret is megkóstoltathatjuk vele és rá kell bízni, hogy eldöntse, szereti-e vagy sem. Ha nem, semmi gond, máskor is meg kell kínálni.

Ne adjunk túlságosan sok sült ételt a gyermeknek. A sült burgonya és a rántott hús nem zárható ki az étrendből, de nem kell őket egyidejűleg fogyasztani. A sült húsok mellé köretnek salátát, grillezett zöldségeket, főzelékeket kínáljunk. Amennyiben már kis korban megszokja ezeket az alapvető étkezési szokásokat a gyerek, a későbbiekben is kisebb eséllyel fog elhízni.

A nassolni valók is legyenek egészségesek. Csokoládét és süteményeket is ehet időnként a gyerek, de a chipsek és sós ropik helyett kínáljunk gyümölcsöt, olajos magvakat, joghurtokat. Így a későbbiekben is ezek lesznek azok a nassolni valók, amelyek először eszébe jutnak majd, így megkímélhetjük gyermekünket a túlsúlytól és az azzal járó egészségügyi panaszoktól.

A fűszerezésre is nagyon oda kell figyelni. Ne fűszerezzük, főleg ne sózzuk túl az ételeket. A nagy mennyiségű sófogyasztás káros, de az is fontos, hogy a gyerek megszokja az alapanyagok természetes ízeit. Zöld fűszereket viszont nyugodtan használhatunk, mivel kimondottan jó hatással vannak a szervezetre!

A fentieket betartva sok későbbi kellemetlenségtől megkímélhetjük a gyermekünket. Az egészséges táplálkozásra rá lehet szoktatni a kicsiket, de türelem kell hozzá! Ha nem szeretné elfogadni elsőre az egészséges finomságokat, ne adjuk fel, próbálkozzunk újra és újra, amíg hajlandó lesz legalább megkóstolni az adott ételt!