Hogyan tartsd be a fogyókúra szabályait?

Hogyan tartsd be a fogyókúra szabályait?

Fogyókúra szabályai: Elhatároztad, hogy nekiállsz a fogyókúra étrended és a hozzátartozó mozgások rendszeres követésének, azonban mindig elfog a kísértés, ha elmész a boltban a csipszes polcok mellett? Teljesen normális, hoztunk néhány jó tanácsot, hogy hogyan állhatsz ellen!

Kerüld el a helyzeteket

A fogyókúra ideje alatt az ember valamiért sokkal jobban kívánja azokat az ételeket, amelyeket nem szabad fogyasztania. A tilos dolog mindig vonzzák az embert, a fogyókúra miért lenne kivétel?

A legegyszerűbb megoldás, ha elkerülöd ezeket a helyzeteket. Egyszerűen a boltban nem mész az édességrészlegre. Ha nem látod, akkor kisebb az esély rá, hogy az önuralmad megtör.

Kép forrása: pexels.com

Számold a kalóriát

Nem kell lemondanod minden jó dologról a fogyókúra ideje alatt sem. Persze a leghatásosabb nyilván az, ha nem eszel édességeket, de egy-két kocka csokoládé még nem nagy ügy! A lényeg, hogy tartsd be az átlagos 2000 kalóriás szabályt. Ennyi ugyanis egy átlag ember kalóriaigénye egy átlagos napon, hogyha egész nap nem végzett semmi rendkívüli mozgást.

Fogyókúra alatt sportolj többet

A kalóriamennyiség bevitelére való ügyelés és a sportolás együttese a legjobb kombináció a gyors súlyleadásra. Minél több időt fordítasz egy nap bármilyen jellegű sportolásra, annál gyorsabban érheted el a kívánt eredményt. A sport egyébként is egészséges és jót tesz a léleknek is. Ha nem egyedül, hanem csapatban sportolsz, még új barátokra is szert tehetsz.

Fogyókúra alatt igyál még többet!

A folyadékbevitel nem csak az egészséges életmód egyik alappillére, hanem a fogyókúrában is segíteni fog. A sok folyadékfogyasztás ugyanis telítettség érzetet vált ki, így kevésbé leszel éhes.

Egyél sokszor keveset!

Ha lehet, akkor tarts be a napi ötszöri, de kis adagokban történő étkezést. Ennek hatására az emésztésed folyamatossá válik, meggyorsul az anyagcsere. Ha ügyelsz arra, hogy miből mennyi kalóriát viszel be egy nap, akkor el tudod osztani ezt a nap öt különböző pontjára. Így nem eshetsz túlzásba és szépen lassan hozzá fog szokni a szervezeted. Amire még ügyelned kell, hogy a gyomrod pihenni tudjon, lefekvés előtt néhány órával már ne egyél semmit.