Miért jó sportolni?

Miért jó sportolni?

Ma már számos helyen halljuk és olvassuk, hogy a sport jó, a napi mozgásigényt fontos kielégíteni, hogy a sport az ideális testsúly elérésében is fontos szerepet játszik. Azok, akik napi szinten sportolnak, tudják a jótékony hatásokat, ezért is döntenek a napi edzés mellett, azok azonban, akik nem sportolnak, nem tudják miről maradnak le… Sokan élnek abban a tévhitben, hogy a testmozgás azok számára fontos, akik szeretnének a túlsúlytól megszabadulni, és sokan, akik ideális alakkal rendelkeznek, nem sportolnak, mondván, jól néznek ki ők így is, nincs szükségük a napi, nehéz és kemény edzésekre. Kergessük el a tévhitet: nem azért mozgunk, hogy fogyjunk! A mozgásnak rengeteg pozitív hatása van, amelyektől kiteljesedhet életünk. Nem tudjuk, amíg nem próbáltuk ki, hát ismerkedjünk meg velük elméleti szinten, majd fejlesszük a gyakorlatban is!

A lista hosszú, a teljesség igénye nélkül, nézzünk egy párat a legfontosabbak közül. Egy müncheni kutató, név szerint Haning Boecker mondja, hogy a test bizonyos terhelései esetén endorfin termelődik az agynak azon részében, amely az érzésekkel foglalkozik és a fájdalom elnyomásában is szerepet játszik. Ezt azért fontos tudni és tudatosítani magunkban, mert a sportolás közben endorfin termelődik, tehát boldogabbnak érezzük magunkat. Lehet, hogy a futásnál az első pár kilométer szenvedésnek hat, de a leküzdés után szinte szárnyalni tudunk! És ez az érzés bármit megér. A beteg embereknél a sport segít a fájdalom érzésének csökkentésében, tehát számukra is ajánlott valamilyen enyhébb mozgásforma választása.

Kép forrása: ilovebalaton

A szerelmi életre is hatással van a sport, hiszen azok, akik valamilyen napi mozgást csempésznek életükbe, sokkal fittebbek, tehát vitálisabbak az ágyban is. Arról van szó, hogy intenzívebb lehet egy-egy kaland élmény megélése.

Azok, akik napközben végeznek valamilyen testmozgást, sokkal jobban alszanak és az alvás pihentetőbb is, mint azok, akik nem sportolnak. Az izmok fáradsága a nyugodt alvást idézi elő. A szakemberek egyébként arra hívják fel a figyelmet, hogy ne közvetlenül lefekvés előtt végezzük a sporttevékenységet, hiszen a sport felpörgeti a szervezetet, tehát hagyjunk a mozgás és a lefekvés között valamennyi relaxációs, pihentető időt.

Azon gyermekek számára, akik túlzottan hiperaktívak, kiváló a testmozgás. Egyrészt, mert levezethetik a mozgásigényüket és energiájukat, másrészt fejlődik a mozgáskoordináció és a koncentráció, illetve a közösségi, szociális élet is könnyebben normalizálódhat.

Válasszunk életstílusunkhoz, személyiségünkhöz és testalkatunkhoz illő sportot és már holnap kezdjünk el edzeni!