Mozgással a lélekgyógyításért!

Mozgással a lélekgyógyításért!

Mozgással a lélekgyógyításért! – A napi mozgásigény kielégítése nem csupán a testre gyakorolt jótékony hatása miatt fontos, nem csak a betegségmegelőzésben játszik fontos szerepet, hanem a lélek gyógyításában is. A tavaszi időszak sokunknál párosul fejfájással, fáradékonysággal, ingerlékenységgel, illetve a stresszhelyzetek nehezebb kezelésével. Ha még nem sportolsz, akkor itt az ideje, hogy kiválaszd magadnak a legtökéletesebb mozgásformát. Egyrészt, hogy kordában tartsd a testsúlyodat, és ezáltal elkerüld a betegségeket, másrészt, hogy növeld a boldogsághormonjaidat! Melyik a hozzád illő sport?

Azt gondolnánk, hogy a feszültebb időszakot valamilyen küzdősporttal lehetne jól levezetni, ez azonban tévedés. Ha sokszor érezzük magunkat idegesnek, akkor érdemes inkább olyan mozgásformát választani, amely segít megküzdeni a stresszel, illetve amely segít egyensúlyba helyezni a testi-lelki békénket. A küzdősportok gyakran még több indulatot szülnek bennünk. A feszültség csillapítása érdekében rendkívül hatékony a jóga, amellyel elcsendesíthetőek a gondolatok, és nem csak a test, de a lélek is felfrissül. Azok, akik a dinamikusabb sportokra vágynak, azoknak pedig az úszást ajánljuk.

Kép forrása: hotelaphrodite

Abban az esetben, ha egy depressziósabb időszakot élsz meg, ha lehangolt vagy és folyamatosan rossz a kedved, akkor érdemes valamilyen önbizalom növelő testmozgást választanod, hiszen ha tested változását látod, akkor te is könnyebben jobban érzed majd magad, könnyebben mész társaságba és el is felejtheted a lehangoltságot! Válassz valami erősítő vagy karcsúsító programot és csináld végig! Ezzel növeled az önbecsülésedet, lelked is jobban érzi majd magát.

Azok, akik fáradtabbnak érzik magukat a tavaszi időszakban, azoknak érdemes sok időt a szabadban, a friss levegőn tölteniük, tehát érdemes valamiféle szabadban űzhető sportot vagy mozgásformát választani. Lehet ez akár egy napi kis séta, kocogás, túrázás, kerékpározás. Próbáld ne nagyon kifárasztani magad, figyeld a tested igényeit, ugyanakkor legyen energikus a mozgásforma.