Pihentető alvás minden éjjel

Pihentető alvás minden éjjel

Pihentető alvás – Az egészséges élethez hozzá tartozik a kellemes, pihentető, elegendő mennyiségű alvás is. Sokan vannak, akik alvásproblémákkal küzdenek, vagy valamilyen betegségből kifolyólag nem tudják az éjjeleket átaludni, így reggel fáradtan, nyűgösen ébrednek, amely az egész napjukra rányomja a bélyeget. Olyanokat is ismerünk, akik pedig nem szeretnek aludni, mondván az alvás időpocsékolás, csak elveszi az időt a hasznos tevékenységektől. Az alvásra szükségünk van, a pihentető és kellemes alvás éppúgy az élet része, mint az ébrenlét, az alvás testi-lelki regenerációnkat szolgálja. A kialvatlanság, a fáradság, kimerültség legyöngíti az immunrendszert és különféle megbetegedésekhez vezet.

Segítünk néhány fortéllyal, hogy a reggelente kipihenten ébredjünk és frissen kezdjük a napot! Elsősorban szükséges, hogy kialakítsunk egy olyan napirendet, amelyben az alvás megfelelő időt kap. A napirendet úgy kell kialakítani, hogy minden nap kielégítsük az alvásszükségletünknek. Nem szabad túl keveset aludni, de túl sokat sem, hiszen a „túlalvás” még fáradtabb érzést kelt bennünk. Az igazi pihentető alvás, ha éjfél előtt ágyba kerülünk. Próbáljunk minden nap ugyanabban az időben lefeküdni és felkelni, a napi rutin nagyon sokat segít abban, hogy pihentek és kellően frissek legyünk napközben.

Kép forrása: pexels.com

A nyugodt alvás másik nagyon fontos feltétele, hogy mire ágyba kerülünk, megszabaduljunk a napi problémáktól. Talán ez az egyik legnehezebb feladat, hogy az ágyban fekve már ne a napi teendőkön gondolkozzunk. Ehhez segíthet lefekvés előtt egy cetli, amire felírhatjuk a másnapi teendőket, vagy összegezhetjük az aznapi elvégzett feladatokat.

Akiknek nehezebben megy az alvás, próbáljanak ki valamiféle relaxációs technikát. Készüljünk fel az alvásra, a pihenésre, és ne azon stresszelve feküdjünk ágyba, hogy most sem fogunk tudni jót aludni. A jógalégzések elsajátítása segíthet könnyen álomba merülni, de egy egyszerű meleg fürdő, egy nyugtató tea vagy relaxációs zene is könnyen álomba szenderíthet és segítheti a nyugodt alvást.