Üzleti ötleted van? Így indulj neki a vállalkozásnak!
A 2022-es év elsőre talán nem tűnik könnyű terepnek egy új vállalkozás indításához, de az biztos, hogy sosem volt olyan egyszerű egy jól működő céget felépíteni, mint a 21. században. Ha tele vagy ötletekkel, vagy csak egy szebb jövőről álmodozol, semmiképpen ne hagyd ki cikkünket!
Mi kell egy jó ötlethez?
Kép forrása: pexels.com
Sokan abba a hibába esnek, hogy azt gondolják, egy ötlet akkor jó, ha még senkinek nem jutott eszébe. Pedig akkor nem lennének új üdítőital ízeink, éttermeink, senki sem találta volna ki az olyan cégeket, mint az Amazon, az Apple, az AirBnB vagy éppen a Facebook.
Ha belekezdesz egy üzleti ötleted megvalósításába, máris többet tettél a vállalkozásodért, mint a legtöbb álmodozó. Az el nem indulás ugyanis a vállalkozásépítés egyik legfőbb akadálya.
Mi kell a sikerhez?
Nincs 100%-os sikerrecept, hiszen vannak olyan ötletek, amelyek mindenki szerint rémesek voltak, mégis hatalmas siker lett belőlük. Míg máskor a legegyedibb innovációk sem válnak eredményes valósággá.
A 21. század attól különleges, hogy ma egy magyar vállalkozónak minden eszköze rendelkezésre áll ahhoz, hogy elinduljon egy ötlettel.
Elérhető a megvalósításhoz szükséges:
● Tudás: Drága, hosszú és komplex felsőoktatási képzések helyett bátran üsd fel a YouTube-ot és hamar rájössz, hogy szinte korlátlan mennyiségű tudás vár. Akár angol vagy más nemzetközi nyelven, akár magyarul keresed, biztosan fogsz találni hasznos ismereteket az üzleti ötleteddel kapcsolatban.
● Csapat: Kevés olyan vállalkozás van, amelyhez ne kellene egy jó csapat. A magyar szakemberek jól képzettek, viszont jóval olcsóbban dolgoznak, mint nyugat-európai vagy amerikai kollégáik.
● Finanszírozás: Egy jó ötlethez még a kivitelezési fázist megelőzően is könnyű ma már pénzt bevonni. Az olyan cégek, mint a Hiventures, alig várják, hogy befektethessenek – emellett egyre több sikeres vállalkozó tevékenykedik üzleti angyalként, azaz magánszemélyként fektet be induló cégekbe.
Az első lépések
Kép forrása: pexels.com
A kezdő vállakozók másik gyakori hibája, hogy a teljes céget fel akarják építeni, mielőtt kipróbálnák az üzleti ötletüket. De gondolj bele – nem jobb még azelőtt megtudni az ötletedről, hogy változtatni kell rajta, mielőtt elköltenél rá egy csomó pénzt és beleölnél rengeteg időt és energiát?
Ha van egy jónak tűnő ötleted, először végezz piackutatást. A Google ebben a kérdésben is jó barátod, így a keresőt használva térképezd fel a potenciális konkurenciát. Ne csüggedj el azonban, ha már más megvalósította a terveid egy részét! Ez csupán annyit jelent, hogy ebben a piacban mások is láttak már lehetőséget!
Nézz utána, hogy a konkurencia mire vitte, és hogyan érték el azt a szintet, ahol most tartanak. Ha így teszel, máris van egy lehetséges út előtted, amit követhetsz vagy megújíthatsz.
A második lépés legyen a tesztelés! Anélkül, hogy milliókat öntenél üzlethelyiség bérleti díjakra, gépeket vennél vagy profi honlapot készíttetnél, gondold végig, hogy mi az a minimum életképes változat, amivel már fel tudod mérni, hogy van-e kereslet arra, amit kínálsz.
Vigyázz, ne az ismerőseiden vagy rokonaidon teszteld a terméked vagy szolgáltatásod, mert ők biztosan pozitívabban fognak nyilatkozni róla, mint egy idegen. A te érdekedet pedig most az szolgálja, hogy valaki kíméletlenül megmondja a frankót.
Ha az elején okosan tesztelsz, hamar kiderül majd, hogy milyen változásokat kell eszközölnöd az ötleteden, és ahelyett, hogy a pénzt felesleges dolgokra költötted volna, fókuszálhatsz arra, hogy olyan terméket vagy szolgáltatást kínálj, amire valóban van piaci igény.